Friday, October 11, 2013

suara cahaya



Bertaburan BINTANG kerdipan diangkasa raya mengerdip CAHAYA melimpah seluruh alam yang membuktikan bahawasanya CAHAYA SUCI yang menguasai akan seisi benua yang dipenuhi dengan CAHAYA KEINDAHAN dialam sejagat. Hatta dari itu kerdipan yang menyerlah yang akan membawa kepada satu arah yang dikatakan CAHAYA NUR dari anugerah SANG PENCIPTA ALAM BUANA yang pemurah lagi penyayang.
Maka dari itu SINARAN BINTANG yang mengerdip atas kerdipan melalui beban AMANAH yang diturunkan kepada penerima anugerah bintang bintang WAJIB bagi mereka memperkasakan dan mempertahankan atas junjungan tadbir atas julangan yang menjulangkan akan keterampilan CAHAYA DIRI yang BERILMU yang menguasai akan ALAM SEMESTA ALAM. Maka perhatikan lah atas KESUMPAHAN yang turun bersama BINTANG yang mengetahui akan DIRI serta SEDAR DIRI daripada anugerah kalimat keramat nenek moyang yang terdahulu WAJIB ditatang BAGAI MENATANG MINYAK YANG PENUH.
Dalam sedar mahu pun tidak sedar setelah meletakkan DIRI SEBAGAI BINTANG yang akan memberi CAHAYA kepada ANUGERAH BINTANG BINTANG wajib bagi mereka mereka mereka itu telah terpatri akan AKUR JANJI SUMPAH SETIA kepada keramat kesumpahan perjanjian sumpah nenek moyang yang terdahulu dimuliakan lebih dari DIRI SENDIRI, supaya tidak sampai menjadi KETULAHAN atas AKUAN KEAKUAN.

HIDUP MELAYU, HIDUP UMNO.


Sudah tahu, memberi tahu.
Maka yang sudah berAKAL menentukan AKAL.
Apabila penuh AKAL, dia akan mengAKAL.

Umpama bicara pantun;
BUAH CEMPEDAK DILUAR PAGAR,
AMBIL GALAH TOLONG JOLOKKAN,
SAYA BUDAK BARU BELAJAR,
KALAU SALAH BICARA TOLONG AJARKAN.

Bukannya kurang ajar, biarlah ajar kepalang ajar.
Maka berhati-hatilah dalam bicara hati.


BANGKITLAH WAHAI KAUMKU!!!
BANGKITLAH WAHAI KAUMKU!!!
BANGKITLAH WAHAI KAUMKU!!!
WAHAI KURSANI BANGSAKU,
KURSANI YANG BERANI,
YANG MENEGAKKAN ILMU YANG BENAR…..




No comments:

Post a Comment